Gamification for online training of court professionalsin a Labour Court in São Paulo, Brazil (TRT-2): what can be implemented in Moodle 2.5

Autores

  • Ludmilla Cavarzere Oliveira Universidade Federal de São Paulo
  • Valquiria Trovão Cavalli Universidade Federal de São Paulo
  • Álvaro Machado Dias Universidade Federal de São Paulo
  • Mauri Aparecido Oliveira Universidade Federal de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5585/eccos.n46.6497

Palavras-chave:

Gamification. Learning Experience. LMS. Moodle. Online Training.

Resumo

This paper is part of a master‘s thesis which dealt with implementation of gamification in an online course offered by Judicial School at São Paulo Regional Labour Court. The question of this paper is to review relevant literature about benefits and pitfalls of gamification in learning contexts to propose a framework for implementing gamification in Moodle 2.5. The objective of this paper is to compare the creation of a framework of an online course without game elements with its gamified version with elements that can motivate and engage people in online learning contexts, such as activity completion, restricted access, progress bar block, badges, and jeopardy-like quizzes. After implementing these features in an existing online course without gamification, the main results are that it is feasible to implement simple game mechanics in Moodle 2.5, although it takes a long time to create some of them, such as badges, and it is mandatory to have knowledge of development if the course demands Moodle documentation to create a more complex gamification block. 

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Biografia do Autor

Ludmilla Cavarzere Oliveira, Universidade Federal de São Paulo

Mestre em Gestão de Políticas e Organizações Públicas. Especialista em Planejamento, Implementação e
Gestão da Educação a Distância. Especialista em Gestão Pública. Chefe da Seção de Construção e Gestão
de Conteúdo Digital e Pedagógico da Escola Judicial do Tribunal Regional do Trabalho da 2ª Região.

Valquiria Trovão Cavalli, Universidade Federal de São Paulo

Mestre em Gestão de Políticas e Organizações Públicas.
Especialista em Administração de Recursos Humanos.

Álvaro Machado Dias, Universidade Federal de São Paulo

Doutor em Neurociências e Comportamento. Professor Adjunto
da Universidade Federal de São Paulo.

Mauri Aparecido Oliveira, Universidade Federal de São Paulo

Professor Dr. da Universidade Federal de São Paulo em Gestão de Políticas e Organizações Públicas

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Publicado

31.08.2018

Como Citar

OLIVEIRA, Ludmilla Cavarzere; CAVALLI, Valquiria Trovão; DIAS, Álvaro Machado; OLIVEIRA, Mauri Aparecido. Gamification for online training of court professionalsin a Labour Court in São Paulo, Brazil (TRT-2): what can be implemented in Moodle 2.5. EccoS – Revista Científica, [S. l.], n. 46, p. 171–190, 2018. DOI: 10.5585/eccos.n46.6497. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/eccos/article/view/6497. Acesso em: 5 nov. 2024.

Edição

Seção

Artigos