The Value Capture Brand Leaders by Own Brands. An Exploratory Study on Packaging Similarity

Authors

  • Lívia Rufino Bambuy EACH USP
  • Josmar Andrade EACH USP
  • Miguel Angelo Hemzo Universidade de São Paulo - USP, São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v13i6.2803

Keywords:

Packaging, Own Brands, Marketing Strategy

Abstract

Retail own brand are presenting growth, even with small investment in promotion. In this context, packaging can be a fundamental element in the communication of these offers to the consumer. Starting from the hypothesis that own brands adopt packaging strategies similar to the leading brands, aiming to capture brand equity, an offer set of 13 categories gathered from 3 retail chains that offer own brands was compared and attributed similarity scores. Using content analysis result in identifying high degree of similarity, when comparing own brand packaging to the leading brands of each category.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lívia Rufino Bambuy, EACH USP

Bacharel do curso de Marketing da EACH USP

Josmar Andrade, EACH USP

Graduado em Comunicação Social (Jornalismo) pela Universidade de São Paulo (1986) e em Administração pela Universidade de São Paulo (1999). Possui Mestrado (2004) e Doutorado (2009, aprovado com menção de distinção e louvor) em Administração pela Universidade de São Paulo.É Professor Doutor da Escola de Artes, Ciências e Humanidades da Universidade de São Paulo, lecionando disciplinas ligadas à Gestão de Marketing no curso de bacharelado em Marketing da instituição.

Miguel Angelo Hemzo, Universidade de São Paulo - USP, São Paulo

Graduado em Administração de Empresas pela Universidade de São Paulo (1986), graduação em Engenharia Civil pela Universidade de São Paulo (1984), mestrado em MPhil (Master of Philosophy)London Business School - University of London (1996), mestrado em Administração pela Universidade de São Paulo (1992) e doutorado em Administração pela Universidade de São Paulo (2002).

Published

2014-12-23

How to Cite

Bambuy, L. R., Andrade, J., & Hemzo, M. A. (2014). The Value Capture Brand Leaders by Own Brands. An Exploratory Study on Packaging Similarity. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 13(6), 64–79. https://doi.org/10.5585/remark.v13i6.2803