Effect of active video game training on the level of active elderly balance: case study
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v16n1.6853Keywords:
Aging, Video games, Postural balance.Abstract
Introduction: The aging process is associated with changes in postural control with grater impact about balance, favoring falls. The physical exercises with active videogame (AVG) provide entertainment and increase the physical movement during the game. Objective: To analyze the effect of five weeks of intervention with AVG in elderly balance. Methods: The article is about three elderly cases report with instability history and falls. The volunteers were evaluated with the Berg Balance Scale (BBS) before and after the intervention, that was realized in five weeks with alternate days, totaling ten sessions with AVG Kinect Adventures. Results: After five weeks with AVG intervention the elderly showed decrease about falls risk and balance satisfactory performance, reached the maximum score in BBS. Conclusion: The AVG was a viable tool improves the elderly balance and prevent falls.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.