Effect of visual feedback in the isometric force of the pinch of three fingers
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v8i3.1680Keywords:
Criança, Dinamômetro, Força muscular, Força de pinça, Retroalimentação psicológica.Abstract
The function and the muscular strength are two parameters frequently appraised during the pediatric neurological exam. The isometric method, through the manual dynamometry, is a technique of easy application. The objective of this study is to evaluate the influence of the visual feedback in the data generated in the test of isometric maximum force by the manual dynamometry in a sample of healthy children. The isometric maximum force was measured through a manual dynamometer in the activity of pinch of three fingers with and without visual feedback. Differences statistically significant were not observed among the data obtained without and with visual feedback, as well as influence of age, weight, height, and IMC. More studies are suggested with similar population and with adults and disabled children. It was concluded that the visual feedback do not influence the data generated in the test of isometric maximum force by the manual dynamometry of pinch of three fingers.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.