Evaluation of local anesthetic technique used by dental graduation students
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v9i3.2342Keywords:
Child, Dental anesthesia, Local anesthesia.Abstract
Introduction: Local anesthesia is an essential stage for dental procedures, with comfort and no pain. Objectives: In order to observe the local anesthetic technique performed by undergraduate students of PUC-Campinas, held a noninterventional observational study. Methods: For this, filled with 26 forms in which we observed the following issues: local anesthesia, aspiration prior local anesthetic injection time, number of tubes used, students’ knowledge about the type of salt used anesthetic, weight and systemic condition of the patient. Results: The results showed that 92.3% of students assessed using topical anesthetic, none prior aspiration, only 3.85% had knowledge about the patient’s weight and 69.23% of the students knew which anesthetic salt was being used without consulting in tubete (p <0.0001 Chi-Square for the above results). Conclusion: Concludes that the evaluated graduation students didn’t meet properly all necessary steps to achieve a correct local anesthesia technique in children.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.