Infants’ behavior in the side-lying and the influence of and additional load to the wrist
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v10i1.2461Keywords:
Child Development, Infant, Intervention.Abstract
Introduction: Several studies on the behavior of infants in different postures. However, few have investigated the lateral position, a posture that is often used in physical therapy early stimulation, and also the effects of adding weight to segments. Objective: This study aimed to evaluate the behavior of the infant in lateral recumbency, with and without added weight. Materials and Methods: We studied 6 healthy infants evaluated according to the Alberta Infant Motor Scale, and then placed on a gurney for filming of the conduct in 3 phases: I (pre-weight), II (excess weight = 20% of the mass of the upper limb) and III (post-weight), lasting two minutes each. We observed the hand-mouth coordination, joins hands and scope. Stimulation was performed by means of soft toys. Results: We found that the conduct of range, joining hands and hand-mouth coordination in the lateral position were positively influenced by addition and removal of weight.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.