Prevalence smokers students, a study to nicotine dependence
DOI:
https://doi.org/10.5585/conscientiaesaude/2011/v10n1/2476Keywords:
Nicotine, Smoking, Students, Withdrawal syndrome the substances, Tobacco Use disorder.Abstract
Introduction: The WHO considers smoking the leading cause of preventable death. Currently, the awareness of the harm caused by smoking is considered the best treatment. Objective: To evaluate the prevalence of smoking among students, examining the level of nicotine dependence. Methods: Data analyzed were from samples collected after administration of a questionnaire with eight questions on smoking in health care students at the University Nove. The students were smokers submitted to the Fagerstrom Test for assessing and have knowledge of their actual level of nicotine dependence. Results: After an analysis of crosssectional study were obtained from 218 smokers and 157 women and 61 men who underwent the FTND. It was observed that dependency levels varied, with the following results: 68.35% mild, moderate 25.23% and 3.21% severe. Conclusion: We conclude that smoking is a serious public health problem affecting the professional training in health.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.