Progression of anthropometric variables, posture and balance of obese and overweight children
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v11n2.3221Keywords:
Child, Obesity, Physical therapy specialty, Postural balance, Posture.Abstract
Objective: To determine anthropometric data, posture and balance of children in the Nutritional Disorders Clinic. Methods: Twenty children aged 8.4 (± 1.5) years were attended by a multidisciplinary team (physician, dietician and physiotherapist). We evaluated anthropometric data (BMI), posture, and static and dynamic balance of children on rolling in clinic’s project and after three months. In the first evaluation, guidance was given on diet, physical exercise and correct posture. The data were analyzed descriptively and by means Wilcoxon test, with significance level of 5%. Results: In the first evaluation, the children had a BMI of 23.67 (± 2.6) kg / m², and in the second, 23.65 (± 2.4) kg / m²; postural change was observed protruding abdomen in both assessments (75% and 70% respectively). In static equilibrium, there were differences in the immobility (p = 0.054, from eupraxic to hyperpraxic) and rectilinear support (p = 0.021, from dyspraxic to eupraxic profile) tasks. Conclusion: Overweight and obesity altered posture and balance of the children, but with the guidance we observed some changes in psychomotor profile.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.