Assessment of pain in newborns during the application of the expiratory flow increase technique
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v12n3.4367Keywords:
Newborn, Peak expiratory flow rate, Respiratory therapy.Abstract
Introduction: The inability of the newborn to report verbally the pain and consequences caused by repeated exposure to a painful condition highlights the need for the professionals take heed to the importance of its assessment. Objective: To assess the presence or absence of pain when performed maneuvers to increase expiratory flow in newborn infants. Methods: We evaluated 70 infants, with the application of NIPS, which uses physiological and behavioral parameters in three separate stages – before, during and after five minutes maneuver EFI. The value considered pain score obtained above three points. Results: A statistically significant difference in pain score, when comparing the pre-intervention and during intervention with the operation of EFI (p 0.005). There was no statistical significance, comparing the pre-and post-intervention (p =0.11). Conclusion: In newborns of this study the technique of NIPS did not cause pain, suggesting the need for interventions for pain relief in this population.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.