Effects of concurrent training on highly sensitive C-reactive protein in individuals with metabolic syndrome
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v13n2.4537Keywords:
C-reactive protein, Exercise, physical, Metabolic Syndrome X.Abstract
Introduction: Physical exercise has been used with good results in the prevention and treatment of metabolic syndrome risk factors. Objective: To analyze the effects of a physical exercise program upon the biochemical profile of subjects with metabolic syndrome. Methods: A group of 19 individuals with metabolic syndrome underwent strength training and walking activities (1h30min) three times a week; a second group of 11 individuals attended informational lectures on nutrition. All patients underwent blood tests, blood pressure measurements, anthropometry, and tests of strength and cardiovascular endurance before and after the 12-week training period. Results: The group undergoing training showed an increase in HDL-C and glucose levels and a decrease in those of hs-CRP when compared to baselines. Conclusion: The physical exercise caused a reduction in hs-CRP levels and an increase in those of HDL-C cholesterol.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.