Effect of Animal-Assisted Therapy on issues related to motor performance and socioaffective interaction of a teen with cerebral palsy: a case study
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v13n4.5093Keywords:
Animal assisted therapy, Cerebral palsy, Physiotherapy (techniques), Motor skills.Abstract
Introduction: Cerebral palsy is a non-progressive injury sequel which occurred in the pre-, peri- or post-natal affecting the central nervous system development. The Animal-Assisted Therapy (AAT) is presented as an alternative treatment complementary to physical therapy where the animal is part of this, although still unknown by most people. Objective: To analyze the effect of the TAA on issues related to motor performance and socioaffective interaction of a teen with cerebral palsy. Method: A research with quantitative and qualitative approach was conducted. The subject was a teenager with quadriparetic spastic cerebral palsy. The instruments used were the Gross Motor Function Measure (GMFM-88) and a semi-structured interview adapted to adolescents’ legal guardian. Results: We identified improvement in motor performance with pre- (52.53%) and post-therapy (58.32%) scores; and in the socioaffective issues reported by the participant’s mother in the interviews. Conclusion: It was observed that the intervention used is a therapeutic resource capable of improving the teenager’s motor performance as well as socioaffective issues.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.