Physical therapy for the premature newborn in neonatal intensive care unit: a systematic review
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v14n4.5254Keywords:
Intensive care, Newborn, Prematurity, Risk factors, Physical therapy specialty.Abstract
Introduction: Preterm infants are more vulnerable to adverse outcomes resulting from their own immaturity and hospitalization. Thus, it is important to investigate the clinical implications and benefits of physical therapy in this population. Objective: To develop a systematic review to investigate the clinical implications and potential benefits of physical therapy in premature newborns hospitalized in the intensive care unit. Methods: Lilacs, Pubmed and Scopus databases were consulted. Two independent reviewers performed the selection of eligible studies and risk of bias assessment. Results: Four studies were included in the review. Physical therapy was considered safe, and it was possible to observe reducing pain, improvement in sleep quality, weight gain and autonomic nervous system function. Conclusion: Physical Therapy may contribute to the development and comfort of premature newborns without harms. Nevertheless, this review was limited by the existing data and by the small number of studies assessed.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.