Rehabilitation in cerebral palsy with Nintendo™ Wii® associated with Wii Fit®
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v14n2.5504Keywords:
Video games, Cerebral palsy, Physical therapy modalities.Abstract
Introduction: Cerebral palsy is a group of permanent disorders of movement and posture causing activity limitation. Objective: To assess the effect of virtual reality in gross motor function and balance in cerebral palsy. Methods: Ten subjects between 7 and 14 years old were selected by the Gross Motor Function Classification System, levels I, II, or III, and their cognitive capacity verified by the mini-mental state examination in order to assess pre- and post-intervention using the gross motor function measure and the Berg balance scale. The training with virtual reality was developed on top of the games included in the Wii Fit package®. Results: All participants showed an improvement in gross motor function, and in the balance, with the pre- and post-intervention median as 90.41 and 93.63; 51.5 and 53.5, respectively, after 24 sessions. Conclusions: The protocol with virtual reality led to clinical improvements, though not statistically significant, but we noted the improvement in gross motor function and balance.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.