Maternal training for home stimulation suggests an improvement in the motor development of preterm infants
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v14n3.5665Keywords:
Child development, Early intervention (education), Infant, premature, Home nursing, Motor skills.Abstract
Objective: To evaluate the motor development of newborn babies with one month of chronological age and compare with the development in the first and third months of corrected age, after maternal training of home stimulation. Methods: We selected six infants born with 33,6 weeks in average, average weight of 1853 g and APGAR ≥ 7 in the fifth minute. The training was performed in five meetings and a book was used to help with home stimulation. The Alberta Infant Motor Scale was used to evaluate development. Results: Lower scores in the scale were observed at the chronological age, evidencing the necessity of age correction. An improvement in the score was observed at the first month of corrected age and it was maintained at the third month. Conclusion: The proposed methodology suggests a tendency to improve motor development of premature infants whose mother performs the premature home stimulation and this may be another therapeutic strategy used by professionals.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.