Effects of Jump on balance and reaction time in women
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v14n4.5818Keywords:
Physical Activity, Balance, Reaction Time.Abstract
Introduction: “Jump” exercise has been gaining attention, especially among women. Objective: The aim of this study was to investigate the effects of Jump exercise on the balance and reaction time of women. Methods: Twelve women with a mean age of 22.9 ± 3.31 years participated in the study. They had sixteen-jump exercise sessions with a duration of 60 min. Movements used in all sessions varied changed in direction and steps with a single leg, and bipedal support was applied. Results: Statistically significant differences were observed only in the simple reaction time (t = 6.36, p = 0.000), indicating that Jump exercise can improve simple reaction time. As for the balance and choice reaction time, even though there was an improvement from pre to post tests, the results were not statistically significant. Conclusion: Although there were no statistical differences, choice reaction time and the balance proved to be important capabilities for a more physically active life.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.