Service for children and teens caregivers with type 1 mellitus diabetes: review literature systematic
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v15n3.6291Keywords:
Diabetes Mellitus, Type 1, Family, Patient Care Team.Abstract
Introduction: The diabetes mellitus type 1 (type 1 diabetes) affects the child population and had increased prevalence in recent decades, affecting the life of the patient and his family. Objective: To identify the importance of the interdisciplinary team intervention with the caregiver of patients with type1 diabetes. Methods: It was used a systematic review, based on indexers SciELO and BVS, with the descriptors: type 1 diabetes and Family; Diabetes and family and staff; type 1 diabetes and education. Results: It was selected 06 articles that bring the new reality of caregiving families of patients with type 1 diabetes. Conclusion: The team becomes one of the main allies of the caregivers in the process that involves the diagnosis and treatment.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.