Electromyographic analysis of the spinal muscles during the gait in different ways to carry a baby
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v15n2.6395Keywords:
Spine, Pregnancy, Electromiography.Abstract
Introduction: The way to carry the baby may cause imbalances in muscles related to the spine. Objectives: To investigate the electrical activity of the muscles trapezius descending fibers and lumbar erector during the simulation of carrying a baby. Methods: 20 volunteers right-handed and healthy participate of the study during walking on a treadmill to simulate the act of carrying the baby in different ways: 1) horizontal position; 2) vertical position; 3) Support Type "kangaroo" and 4) Support Type "sling". The EMG results were analyzed by analysis of the intensity of the electromyographic signal of the muscles trapezius fibers descendants and spinal lumbar erector bilaterally. Results: A two-way ANOVA indicated that the way of loading (F(4, 59)=17.1 p <0,001) and next (F(1, 59)=89.6 p <0.001) affected the intensity of the activity spinal erector muscles and also the way of loading (F(4, 59)=6.4 p <0.001) and next (F(1, 59)=59.9 p <0.001) of the trapezius muscle fibers descendants. Conclusions: Kangaroo support generated less activation in spinal muscles during when compared to other situations.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.