Practitioners of quality of life Pilates and sedentary
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v15n4.6889Keywords:
Motor Activity, Health Behavior, Sedentary Lifestyle.Abstract
Introduction: Quality of life (QOL) includes conditions that affect the perception of the individual, their feelings, their behaviors and encompasses physical, psychological factors, social relationships, independence, beliefs and environment. Objective: To evaluate and compare the QOL of Pilates practitioners and sedentary individuals. Method: We used profile questionnaire, the Visual Pain Scale (VAS) and QOL assessment by WHOQOL-Bref. The participants were 200 individuals (100 practitioners of Pilates / Group 1 and 100 sedentary / Group 2). Results: The mean QOL scores in Group 1 was higher in all evaluated areas when compared to Group 2. Group 1 had lower scores on the VAS. There are regular and significant negative correlations between the total number of referred pain and QOL in the physical and psychological aspects in both groups. Conclusion: There was no statistically significant difference in QOL of sedentary and Pilates practitioners, and those with higher QOL.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.