Is there an association between salivary α-amylase, hospital scale of anxiety and depression and self-report in students with anxiety symptoms?
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v17n4.8547Keywords:
Anxiety, Alpha-amylases, Students, Universities.Abstract
Objective: Verifying if there is an association between the salivary α-amylase biomarker, the hospital scale of anxiety and depression, and a self-report of university students with anxiety symptoms. Methods: An observational study carried out with 67 students from a public university. For the data collection, the Hospital Anxiety and Depression Scale, the self-reported anxiety, and the salivary α-amylase measurement were carried out with the Cocoro Meter® device. The data were analyzed by using the chi-square test. Results: There is no association between salivary α-amylase and the Hospital Anxiety and Depression Scale (p = 0.51), and neither between the salivary α-amylase and the self-reported anxiety (p = 0.51), which indicates that the biomarker does not produce any response of these two variables when measuring anxiety. Conclusion: The salivary α-amylase biomarker does not have the same ability to measure anxiety when associated with the Hospital Anxiety and Depression Scale and with the self-report in university students with anxiety symptoms.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.