The “digidown culture” continued formation and the construction of knowledge on the sexuality of peo-ple with down syndrome
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7702Keywords:
Sexuality, Teacher Training, Down Syndrome.Abstract
The research aimed at analyzing the impacts of the continued formation "Digidown Cul-ture" on the construction of knowledge about sexuality of people with Down Syndrome. The course was carried out by the Laboratory of Education, Technology and Inclusion (UFG), in partnership with the Accessibility Center (UFG), seeking to promote the contin-ued formation of teachers and provide conditions for these professionals to reflect on the inclusion and on the sexuality of students with Down Syndrome. The data was collected through a questionnaire and subsequently analyzed based on Bardin (1977) content analysis technique. It was concluded that the course contributed to the deconstruction of many stereotypes, and also to destabilize convictions about the sexuality of people with disabili-ties as well as to problematize the importance of the engagement of teachers in the promo-tion of the sexual education of students with Down syndrome.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na da revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons Attribution 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).