Implicações educacionais da proposta de “Educação para o pensar” de matthew lipman
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v8n0.2091Palabras clave:
Educação. Educação para Pensar. Educação reflexivaResumen
This article aims to discuss the implications of ideas and proposals from the American philosopher Matthew Lipman2 to the educational context. To Lipman, it’s derogatory that education is headed toward the act of thinking, enabling the subject to develop the skill to think well, which he calls superior order thought.Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Descargas
Publicado
2010-01-22
Cómo citar
MARQUES, Oswaldo. Implicações educacionais da proposta de “Educação para o pensar” de matthew lipman. Cadernos de Pós-graduação, [S. l.], v. 8, p. 85–94, 2010. DOI: 10.5585/cpg.v8n0.2091. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/cadernosdepos/article/view/2091. Acesso em: 22 dic. 2024.
Número
Sección
Artigos