Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society
DOI:
https://doi.org/10.5585/dialogia.N29.7661Palavras-chave:
Distance education. Business. Educational TechnologiesResumo
This article aims to identify the main advantages and disadvantages of distance education for both students and the educational enterprise. The methodological procedure chosen was an exploratory case study aiming at an analysis of how effective this modality can be in relation to other traditional forms of teaching. In the course of the research it was possible to identify that the main advantage for the institution is the increase in the number of students attended. From the student's point of view, the main advantage is the flexibility offered by distance learning courses. It is possible that the distance modality continues to grow steadily, but it still seems utopian to say that at some point in the history of education, face-to-face teaching will become obsolete and thus be totally replaced by EAD. Not all students have the profile required to enter a distance learning course.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
24.08.2018
Como Citar
OLIVEIRA, Mayra Martins Santana de; PENEDO, Antonio Sergio Torres; PEREIRA, Vinícius Silva. Distance education: advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, [S. l.], n. 29, p. 139–152, 2018. DOI: 10.5585/dialogia.N29.7661. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/dialogia/article/view/7661. Acesso em: 12 ago. 2024.
Edição
Seção
Artigos
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- A primeira publicação do artigo pela Revista Dialogia, em caráter de exclusividade eletrônico e impresso;
- A indexação deste artigo em bases de dados nacionais e internacionais, diretórios, bibliotecas digitais e bases bibliométricas em que a Revista estiver e vir a estar inserida;
- É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons Attribution 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.