Childhood and institutionalization: who are the brazilian children?

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/eccos.n62.18691

Keywords:

children, childhood, institutionalization, policies for children.

Abstract

We aim to identify how Brazilian children with the intention of knowing who are the ones who represent a Brazilian childhood and how they comfort the service, whether they are promoted or not. We start from materialistic research, history, culture and economics, based on the marxists categories of analysis of social reality and a bibliographical research to identify, understand and analyze our research object. Identifying social classes as different classes is preponderant to obtain the knowledge of whether or not the content of the history of education in the country is included, including to determine the existence of a form of care offered.

 

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Author Biography

Suzana Pinguello Morgado, Universidade Estadual do Paraná – UNESPAR

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual de Maringá (2007), Mestrado em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (2011) e Doutorado em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (2016). Atualmente é professora adjunta da Universidade Estadual do Paraná, coord. Núcleo de Pesquisa Multidisciplinar da Universidade Estadual do Paraná e Diretora da Editora Fecilcam da Universidade Estadual do Paraná. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Política Educacional, atuando principalmente nos seguintes temas: Brasil e América Latina, educação, políticas educacionais, políticas para infância e crianças de 0 a 6 anos.

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Published

2022-10-14

How to Cite

PINGUELLO MORGADO, Suzana. Childhood and institutionalization: who are the brazilian children?. EccoS – Revista Científica, [S. l.], n. 62, p. e18691, 2022. DOI: 10.5585/eccos.n62.18691. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/eccos/article/view/18691. Acesso em: 13 nov. 2024.