The contradictory relationship between social moviment and state match for the formulation of public policies to field education

Authors

  • Dominique Michèle Perioto Guhur Universidade Estadual de Maringá
  • Irizelda Martins de Souza e Silva Universidade Estadual de Maringá

DOI:

https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1898

Keywords:

Políticas Públicas. Educação do Campo. Movimentos Sociais. MST. Pronera.

Abstract

this article aims to point out progress and challenges of the relationship between Social Movement and State match the formulation of public policies for the Field Education. This documentary research considers especially the educational practices of the Landless Workers’ Movement-MST in the context of the National Program of Education in Agrarian Reform-PRONERA, besides the elaboration of the National Coordination for a Field Education. Begins with the relationship (contradictory) between rights and public policies to situate the MST, its educational practices and the movement of Field Education regarding forms of political participation encouraged by the neoliberal project.

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Author Biographies

Dominique Michèle Perioto Guhur, Universidade Estadual de Maringá

Mestranda do Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade Estadual de Maringá, linha de pesquisa Políticas Públicas e Gestão da Educação. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisa em Políticas Públicas e Gestão Educacional (GEPPGE). Trabalha com Movimentos Sociais e Educação Popular desde 1999.

Irizelda Martins de Souza e Silva, Universidade Estadual de Maringá

Doutora em Educação; prof.-adjunto do Departamento de Teoria e Prática da Educação, e do Programa de Pós-graduação em Educação (linha de Pesquisa Políticas Públicas e Gestão da Educação) da Universidade Estadual de Maringá. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisa em Políticas Públicas e Gestão Educacional (GEPPGE).

Published

2010-02-21

How to Cite

GUHUR, Dominique Michèle Perioto; SILVA, Irizelda Martins de Souza e. The contradictory relationship between social moviment and state match for the formulation of public policies to field education. EccoS – Revista Científica, [S. l.], v. 11, n. 2, p. 335–352, 2010. DOI: 10.5585/eccos.v11i2.1898. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/eccos/article/view/1898. Acesso em: 22 dec. 2024.