O Ensino Médio e a omnilateralidade: Educação Profissional no século XXI

Authors

  • José Eustáquio Romão UNINOVE, São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5585/eccos.v12i1.2326

Keywords:

Ensino Médio, Formação Profissional, Politecnia, Omnilateralidade

Abstract

This text has as its object the analysis of the relations between the professional education in Secondary School and the contemporaneous concepts of science and technology. At the same time it demonstrates how must be that education from the sight of “Delors Report”. Inspired on the materialist-dialectic thought, Especially on the Nadezda Krupskaja conceptions, it confronts the concept of “omnilaterality” and the concept of “polytechnic”.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José Eustáquio Romão, UNINOVE, São Paulo

Doutor em História e Filosofia da Educação (USP); e em História Social (USP), professor do Programa de Mestrado em Educação da UNINOVE e Diretor do Instituto Paulo Freire

Published

2010-11-24

How to Cite

ROMÃO, José Eustáquio. O Ensino Médio e a omnilateralidade: Educação Profissional no século XXI. EccoS – Revista Científica, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 27–50, 2010. DOI: 10.5585/eccos.v12i1.2326. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/eccos/article/view/2326. Acesso em: 27 aug. 2024.

Issue

Section

Thematic dossier

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>