A revision of the dyspnea measuring method literature
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v1i0.166Keywords:
Fisioterapia, dispnéia, falta de ar, escalas, métodos de mensuração.Abstract
Dyspnea is not only the difficulty that one, who suffers from either lung, heart, metabolic or psychogenic disorders, has to breathe, but also uncomfortable breath. This kind of symptom is extremely embarrassing to the patients, since it leads them to the reduction of their functional activities.As each patient reacts to the dyspnea's symptoms differently from the others, and the physician cannot feel exactly what his/her patient feels, dyspnea becomes a subjective symptom so that it is hard to be accurately measured.The aim of this paper is to explain the methods that are mostly used by physicians in order to measure it. For this reason some current dyspnea measuring methods were put together and studied. Thirty-one articles about the subject were analyzed and eight methods were joined. The results of the study led to the conclusion that Borg’s modified scale is the most used one, followed by (in order of importance) the Visual Analogic scale, Medical Research Council scale, and Base Index of dyspnea.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2002 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.