Parent’s perception about sleeping habits of their children – pilot study
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v9i4.2428Keywords:
Child, Insomnia, Sleep disorders.Abstract
Introduction: Normal sleep varies over human development, being a fundamental biological role on his quality of life. When sleep disorders occurs, these are not always diagnosed, but they can be identified by specific questionnaires, assessment tools that are self-administered, identify symptoms of sleep disorders and have low cost. Objective: To evaluate parent’s or legal guardians’ perceptions regarding the presence of sleep disorders symptoms in children. Method: It was applied a sleep questionnaire in 65 parents or guardians of children aged between 2 and 16 years treated by Uninove Pediatric Dentistry Clinic. Results: Thirty-five per cent of the sample has some respiratory disease, and, among other sleep disorders found, there was a high incidence of insomnia. Conclusion: It was found that the majority of parents or legal responsibles, apparently, does not know what sleep disorders are.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.