Acute effect of different strength training volume in flexibility
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v14n4.5788Keywords:
Range of motion, articular, Physical education and training, Motor activityAbstract
Introduction: The volume in a resistance exercise (RE) session can change flexibility. Objective: The aim of the study was to investigate the acute effect of a training session with different volumes flexibility, immediately after the session and 24 and 48 hours after the training session. Methods: Study participants were 61 volunteers (24.31 ± 0,81 year) males randomly assigned to three groups: control group (CG), two series (G2S) and three series (G3S). All groups were assessed before and after training in the sit and reach test, Goniometry (shoulder, elbow, hip, knee and spine) and test 10 Maximum Repetitions (RM). The training was composed of nine exercises that involved all tested joints and was run 10 repetitions of each exercise with moderate intensity. Results: There was an increase of the flexibility levels for most shoulder movements; hip (extension) and trunk (flexion and extension) when comparing before and after training for all undergoing training groups (p <0.05). Conclusion: A RE session with different volumes is able to modify the flexibility of triaxial joints.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 ConScientiae Saúde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.