Evaluation postural pre and post-treatment in hippotherapy in individuals with Down syndrome
DOI:
https://doi.org/10.5585/conssaude.v15n2.6319Keywords:
Posture, Equine-Assisted Therapy, Hippotherapy, Down Syndrome.Abstract
Introduction: Individuals with Down syndrome (DS) have motor alterations that contribute to subsequent dealignment of the lower limbs. Objective: To evaluate the changes in the posture of the lower limbs of practitioners with DS who underwent hippotherapy. Methods: The study included 5 individuals with Down syndrome, mean age of 12.60 years-old (± 3.21). The evaluations were performed before and after 20 sessions of Hippotherapy. Postural assessment was made by photogrammetry using the Postural Assessment Software (SAPO), with marking distance to check for changes in the lower limbs. For quantitative analysis was done the statistical test "t" student (p <0.05), and qualitative analysis made by Cluster. Results: The increase of the distances analyzed in views anterior, posterior and lateral left and right after treatment with hippotherapy resulted in decreased pelvic anteversion, hyperextension of the lower limbs, lower anterior body and better alignment of the knee with the hip. Cluster analysis showed a grouping closest variable indicating that behaved more like therebetween. Conclusion: Hippotherapy promoted postural changes, providing an improved alignment of the lower limbs in individuals with Down syndrome.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 ConScientiae Saúde
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação;
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional;
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado;
Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.