THE INTERFERENCE OF ENTREPRENEURSHIP IN THE IMPLEMENTATION OF PUBLIC EDUCATIONAL POLICIES: THE CASE OF THE ENSINO MÉDIO INOVADOR / JOVEM DE FUTURO PROGRAM IN THE STATE OF PARÁ

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/cpg.v18n1.13166

Keywords:

Unibanco Institute. Management by results. Ensino Médio Inovador/Jovem do Futuro Program.

Abstract

The present essay is a premise of the subject to be approached in the master's dissertation, of the Curriculum and School Management Graduate Program of the Federal University of Pará (UFPA). This study aims to identify how the Unibanco Institute directed the implementation of the Ensino Médio Inovador / Jovem do Futuro Program in the state of Pará, based on a management model developed by private companies. Thus, an analysis of the course will be undertaken by the Program Steering Committee during the year 2013 to 2014, during which the researcher developed the role of state policy coordinator. From the study carried out we infer that private companies make the school autonomy by imposing a management model by results.

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Author Biography

Keline Rodrigues Araujo, Universidade Federal do Pará

Possui Graduação em Pedagogia pela Universidade da Amazônia, Pós-graduação em Pedagogia do Movimento Humano-Universidade do Estado do Pará (UEPA) e Mestranda no Programa de Pós Graduação em Currículo e Gestão da Escola Básica (PPEB) da Universidade Federal do Pará (UFPA). Atualmente é professora na Unidade de Educação Infantil Catalina II na Secretaria Municipal de Educação (SEMEC/PA) e Especialista em Educação na Secretaria de Estado de Educação (SEDUC). Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Currículo, Políticas Públicas e Assessoramento pedagógico e é membro do Grupo de Pesquisa em Trabalho e Educação (GEPTE) da Universidade Federal do Pará. ORCID iD https://orcid.org/0000-0003-4537-5247.

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Published

2019-06-24

How to Cite

ARAUJO, Keline Rodrigues. THE INTERFERENCE OF ENTREPRENEURSHIP IN THE IMPLEMENTATION OF PUBLIC EDUCATIONAL POLICIES: THE CASE OF THE ENSINO MÉDIO INOVADOR / JOVEM DE FUTURO PROGRAM IN THE STATE OF PARÁ. Cadernos de Pós-graduação, [S. l.], v. 18, n. 1, p. 183–203, 2019. DOI: 10.5585/cpg.v18n1.13166. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/cadernosdepos/article/view/13166. Acesso em: 15 dec. 2024.