Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo LGPD
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Cadernos de Pós-graduação v.17, n.1
Cadernos de Pós-graduação v.17, n.1
(jan./jun. 2018)
Published:
2018-05-24
Editorial
QUILOMBOLA SCHOOL EDUCATION, EDUCATION OF ETHNIC-RACIAL RELATIONS AND FOR THE AFRO-BRAZILIAN AND AFRICAN HISTORY AND CULTURE TEACHING
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8653
Carlos Bauer, Ligia Vercelli
8-13
PDF (Português (Brasil))
Educação Escolar Quilombola, Educação das Relações Étnico-Raciais e para o Ensino de História e Cultura Afro-Brasileira
Multiculturalism and ethnic-racial relations in education of first childhood
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8410
Jorge Dos Santos De Souza, Camila Chiodi Agostini, Adelmir Fiabani
15-32
PDF (Português (Brasil))
The school education of the brazilian Indigenous
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8416
Claudinei de Aro Poço, Elaine Teresinha Dal Mas Dias
33-53
PDF (Português (Brasil))
Art for diversity and citizenship
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8419
Ana Laura Figueiro de Sousa, Andresa Carvalho Lopes Pires
54-65
PDF (Português (Brasil))
Sociology of black brazil: The pedagogy of clóvis moura’s thought
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8422
Wellington Narde Navarro da Costa
66-83
PDF (Português (Brasil))
Five years of law 10639/2003: some reflections of his his-torical background, their importance and challenges for their effectiveness
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8353
Cinthia Nolácio de Almeida Maia
84-99
PDF (Português (Brasil))
Quilombola education: establishment and self-affirmation of black identity and culture through the school institution
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8405
Esther Costa Mendonça, Shérida Nayara Alves da Silva, Karla Colares Vasconcelos
100-112
PDF (Português (Brasil))
The “Quilombola” child’s public education during the first republic
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8425
Lucia Mara De Lima Padilha
113-134
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Assistive technologies in hospital classes: possibilities for inclusion of children and adolescents with disabilities in cancer treatment
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.7748
Adriana da Silva Ramos de Oliveira, Elisangela Castedo Maria do Nascimento, Valdênia Rodrigues Fernandes Eleotério
136-156
PDF (Português (Brasil))
Dropout in the technical vocational education
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.7491
Marcelo Beneti, Lucia Villas Boas
157-168
PDF (Português (Brasil))
Possibilities to think the process of acquisition of the language by the CODAs
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.7666
Priscilla Samantha Barbosa Verona
169-185
PDF (Português (Brasil))
The collaborative research and its contributions for the training of the future teachers: what the graduating class say
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8452
Ana Maria Mendes Sampaio, José Rubens Lima Jardilino
186-201
PDF (Português (Brasil))
The contribution of Jan Amos Comenius educator for first childhood
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.7970
Renata Augusta Bollis
202-220
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Racismo e educação: (des)caminhos da lei no 10.630/2003, de Teresinha Bernardo; Regimeire Oliveira Maciel; Janaína De Figueiredo
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8216
Mauricio Pedro da Silva
222-225
PDF (Português (Brasil))
Práticas pedagógicas e a formação continuada na educação infantil I, de Ligia de Carvalho A. Vercelli e Cristiano R. Alcântara (org.)
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8426
Rafaele Paulazini Majela dos Santos
226-230
PDF (Português (Brasil))
Práticas pedagógicas e a formação continuada na educação infantil II, de Lígia de Carvalho Abões Vercelli e Cristiano Rogério Alcântara (org.)
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8326
Claudia Zagatto Fernandez
231-237
PDF (Português (Brasil))
A dialética invertida e outros ensaios, de Emília Viotti da Costa
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.7655
Vinicius Carlos da Silva
238-241
PDF (Português (Brasil))
Revista Completa
Cadernos de Pós-graduação v. 17 n. 1
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n1.8708
1-247
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
Teoria e método no pensamento de Edgar Morin
79
Alfabetização musical: o legado de Paulo Freire e a aprendizagem da música
67
VIGOTSKI, Lev Semionovitch. Imaginação e criação na infância. São Paulo: expressão popular, 2018.
63
Avaliação e intervenção psicopedagógicas: um estudo de caso de uma criança em idade escolar com hipótese de dislexia
62
Quando juventude não é apenas uma palavra: uma releitura sociológica acerca da categoria juventude
58
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
digital literacy
writing.
state of são paulo.
teachers
educational policies
ocupations
engineering
student assistance
prejudice.
childhood
preschool
post-truth
social policies
students
startups
inclusion
playing
ngo
sport
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians