Industrialization of education, edtech and teaching activity
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.n47.10702Keywords:
Edtech. Education Management. Industrialization of Education. Teaching Practice.Abstract
This paper presents a discussion about the industrialization of education, taking into account the current academic scenario in which we observe that educational technology (Edtech) has a crucial role in both academic and administrative activities. The theoretical background takes place in the work of Pierre Moeglin (2016), named Industrialiser l’education: anthologie commentée (1913-2012). His work shows characteristics of the academic environment, institutionalized by the educational industries managers. The role played by Edtech also appears as an in important issue in the discussion: its place in the commercial sector, in terms of financial numbers, as well as its importance to distance education (EAD). In relation to teaching activities, educational institutions are adopting some information technology systems and apparatus in order to control actions and even behaviors of their teachers, besides control and evaluate their performance.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na da revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons Attribution 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).