Digital citizenship in schools: nine elements all students should know, in Mike Ribble

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/eccos.n47.10778

Keywords:

Educação. Cidadania. Cultura Digital. Cidadania Digital. Escola. Famiília

Abstract

Resenha

Downloads

Author Biographies

Simão Pedro P. Marinho, Pontífica Universidade Católica de Minas

Doutor em Educação. Professor Titular da Pontífica Universidade Católica de Minas. Minas Gerais – MG – Brasil

Flávia Cardoso Carneiro, Centro Universitário UNA

Doutoranda em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Minas. Professora na área de Gestão do Centro Universitário UNA, Faculdade de Estudos Administrativos de Minas Gerais e do Serviço Nacional de Aprendizagem Comercial. Minas Gerais – MG – Brasil

References

ALMEIDA, F. J. SILVA, M. G. M. O currículo como direito e a cultura digital. Revista e-Curriculum, v.12, n.2, 2014. Disponível em: https://revistas.pucsp.br/index.php/curriculum/article/view/20229 Acesso em: 05 mai. 2018.

BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília: Senado, 1988.

BRASIL. Lei 9.934 de 20 de dezembro de 1996. Estabelece as diretrizes e bases da educação nacional. Diário Oficial da União, Brasília, 23 dez. 1996. Disponível em http://www.planalto.gov.br/Ccivil_03/leis/L9394.htm. Acesso: 14 mai 2018.

BRASIL. Marco civil da Internet. 2. ed. Brasília: Edições Câmara, 2015.

UNITED NATIONS. General Assembly. Report of the Special Rapporteur on the promotion and protection of the right to freedom of opinion and expression, Frank La Rue. New York: OHCHR, 2011. Disponível em http://www2.ohchr.org/english/bodies/hrcouncil/docs/17session/A.HRC.17.27_en.pdf>. Acesso: 05 mai.2018.

Published

2018-12-27

How to Cite

MARINHO, Simão Pedro P.; CARNEIRO, Flávia Cardoso. Digital citizenship in schools: nine elements all students should know, in Mike Ribble. EccoS – Revista Científica, [S. l.], n. 47, p. 472–476, 2018. DOI: 10.5585/eccos.n47.10778. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/eccos/article/view/10778. Acesso em: 3 jun. 2025.
Crossref
1
Scopus
0
G. S. Prakasha, Juan José Leiva-Olivencia, Amber Simpson, Trent Grundmeyer, Anthony Kenneth (2024)
Lived Experiences, Challenges, and Coping Mechanisms of Undergraduate Students on Cybersecurity in Digital Environments. Computers in the Schools, 41(3), 328.
10.1080/07380569.2024.2363341
Views
  • Abstract 1345
  • PDF (Português (Brasil)) 1121