Mathematics education: proposals and challenges

Authors

  • Marcelo de Carvalho Borba Unesp
  • Silvana C. Santos Unesp

DOI:

https://doi.org/10.5585/eccos.v7i2.418

Keywords:

Educação a distância. Educação matemática. Seres-humanos-com-mídias. Tecnologias da informação e comunicação.

Abstract

In this paper, we discuss some aspects of Mathematics education, seen as a realm of inquiry, and we show how this field has strong ties both with mathematics and with education, as well as other areas. We also aim to illustrate – through an example related to research regarding mathematics distance education – how Mathematics is transformed when different media become a part of the processes of knowledge production. Finally, it is presented some ideas about how research and reflections on their findings generate new research projects.

Downloads

Author Biographies

Marcelo de Carvalho Borba, Unesp

Pós-doutora em Educação Matemática – Universidade de Auckland [Nova Zelândia]; Doutora em Educação Matemática – Universidade Cornell [Estados Unidos]; Professor livre-docente Pós-doutora em Educação Matemática – Universidade de Auckland [Nova Zelândia]; Doutora em Educação Matemática – Universidade Cornell [Estados Unidos]; Professor livre-docentePós-doutora em Educação Matemática – Universidade de Auckland [Nova Zelândia]; Doutora em Educação Matemática – Universidade Cornell [Estados Unidos]; Professor livre-docente – Unesp-Rio Claro.

Silvana C. Santos, Unesp

Mestranda em Educação Matemática – Unesp-Rio Claro

Published

2008-02-07

How to Cite

BORBA, Marcelo de Carvalho; SANTOS, Silvana C. Mathematics education: proposals and challenges. EccoS – Revista Científica, [S. l.], v. 7, n. 2, p. 291–312, 2008. DOI: 10.5585/eccos.v7i2.418. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/eccos/article/view/418. Acesso em: 3 jun. 2025.
Citations
  • Citation Indexes: 1
Captures
  • Readers: 3
Views
  • Abstract 338
  • PDF (Português (Brasil)) 411