The Internationalization of Brazilian Design Firms: What do We Know?

Authors

  • Melissa Senra Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro – RJ
  • Angela Maria Cavalcanti da Rocha Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro (PUC-RJ).

DOI:

https://doi.org/10.5585/iji.v2i2.25

Keywords:

Design firms, Internationalization, Brazilian brand design firms

Abstract

This study investigates the internationalization process of Brazilian brand design firms. The following research question inspired the study: What are the characteristics of the internationalization of these firms? The study, of a technical nature, is based on secondary sources, complemented by personal interviews with specialists. The results show that the design sector in Brazil is still very fragmented, and that internationalization of design firms is incipient. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Melissa Senra, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro – RJ

Possui graduação em Administração pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (2008), mestrado em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (2012) e doutorado em andamento em Administração de Empresas pela Pontifícia Universidade Católica. 

Angela Maria Cavalcanti da Rocha, Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro (PUC-RJ).

Graduação em Economia pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1972), mestrado em Administração pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (1976) e doutorado em Dirección de Empresas pela IESE Business School, Universidad de Navarra (1983). Atualmente é Professora Associada do IAG Escola de Negócios da Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro. Professora titular aposentada do Instituto Coppead de Administração da UFRJ. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Marketing e Negócios Internacionais, atuando principalmente nos seguintes temas: marketing, internacionalização de empresas, marketing internacional, cultura e gerência. 

Downloads

Published

01.12.2014

How to Cite

Senra, M., & da Rocha, A. M. C. (2014). The Internationalization of Brazilian Design Firms: What do We Know?. International Journal of Innovation, 2(2), 110–117. https://doi.org/10.5585/iji.v2i2.25

Issue

Section

Articles