Business Model Innovation: A Bibliometric Review

Authors

  • Leonardo Vils Universidade Nove de Julho
  • Marcos Rogério Mazzieri Universidade Nove de Julho
  • Gustavo Viegas Rodrigues Universidade Nove de Julho
  • Alexandre Rodrigues Da Silva Universidade Nove de Julho
  • Mauricio Jucá de Queiroz Faculdades de Campinas - FACAMP, São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.5585/iji.v5i3.243

Keywords:

Business Model Innovation, Open Innovation, Bibliometric Review, Innovation

Abstract

Using bibliometric research, we have analyzed the literature on innovation in Business Models. Concepts like Evolution of Business Models, Open Innovation, Value Acquisition and Architectural Innovation group the articles included in the analysis. Innovation in Business Models is a field of study still under development that lacks unicity and depends on Business and Innovation Models studies. We have concluded that the absence of a research agenda and unicity on the studied concepts generate, besides the collateral effect of field misunderstanding, an opportunity to those that present themselves as icons on Business Models innovation, despite the methodological deficiencies in the proposals they have presented. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Leonardo Vils, Universidade Nove de Julho

MPaGEAS - Mestrado Profissional Gestão Ambiental e Sustentabilidade

Professor

Marcos Rogério Mazzieri, Universidade Nove de Julho

MPaGP - Mestrado Profissional em Gestão de Projetos

Professor

Gustavo Viegas Rodrigues, Universidade Nove de Julho

PPGA - Doutorando

Alexandre Rodrigues Da Silva, Universidade Nove de Julho

PPGA - Doutorando

Mauricio Jucá de Queiroz, Faculdades de Campinas - FACAMP, São Paulo

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (2008), Mestre em Administração pela Universidade de São Paulo (2004), Graduado em Administração pela Universidade de São Paulo (1994). Atualmente é coordenador do curso de graduação em Administração de Empresas da FACAMP - Faculdades de Campinas. Atua como professor de graduação e pós-graduação, é avaliador de revistas na área de Administração e coordenador da área tecnológica em Marketing do Semead. Principais interesses de pesquisa nos temas estratégias de marketing, métricas de marketing, planejamento estratégico e gestão educacional.

Downloads

Published

01.12.2017

How to Cite

Vils, L., Mazzieri, M. R., Rodrigues, G. V., Da Silva, A. R., & Queiroz, M. J. de. (2017). Business Model Innovation: A Bibliometric Review. International Journal of Innovation, 5(3), 311–324. https://doi.org/10.5585/iji.v5i3.243

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.