Sponsored Links as a Tool to Attract Customers in the Hotel Industry

Authors

  • Tiago Savi Mondo Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC
  • Daniel Augustin Pereira Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC
  • Jane Iara Pereira da Costa Universidade do Estado de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v10i1.2185

Keywords:

Marketing Communication, Sponsored Links, Hotels, Santa Catarina State – Brazil.

Abstract

Sponsored links play a role in increasing the speed and quality of responses to searches done on search sites on the Internet. Hotels are part of the process since many searches for information regarding destinations and hotels are made over the Internet. The objective of this article is to identify the occurrence of sponsored links for a hotel in Santa Catarina for seekers using Google, Portal Terra e Portal Uol. The research conducted is classified as exploratory, descriptive, and quantitative. The sample was composed of 2,713 sponsored links, from searches carried out with the words "hotels" and "inn" and geographical terms "Florianópolis," "Joinville," "Blumenau," "Bombinhas" and "Balneário Camboriú.” The searches were conducted from March 10th 2010 to March 15th 2010, resulting in 450 searches. The results show that researchers could better use the tool and that much of the use of sponsored links are done by classified clusters of sites for hotels and online travel agencies. It was revealed that the tool is mostly used on weekends and during the afternoon and evening periods. We conclude that the tool is currently indispensable for the tourism industry, serving as an aid to the distribution of these facilities and the increase in hotel occupancy.

DOI:10.5585/remark.v10i1.2185

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Author Biographies

Tiago Savi Mondo, Universidade do Estado de Santa Catarina - UDESC

Possui graduação em Turismo e Hotelaria pela Universidade do Vale do Itajaí (2007) e graduação em Educação Física pela Universidade do Estado de Santa Catarina (2007). Especialista em Gerenciamento de projetos pela FGV-SC(2009). Mestre em Administração pela Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC). Tem experiência em projetos e organização de eventos esportivos. Áreas de pesquisa:Marketing Integrado, Marketing Turístico, Administração de Serviços, Gestão da Hospitalidade.

Daniel Augustin Pereira, Instituto Federal de Santa Catarina - IFSC

Atualmente é jornalista concursado do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Santa Catarina (IF-SC) e professor, também pelo IF-SC, do curso técnico em Administração para Internet. Bacharel em Jornalismo pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Bacharel em Administração de Empresas pela Universidade do Estado de Santa Catarina (ESAG/UDESC). Mestrando do curso de Mestrado Profissional em Administração pela Universidade do Estado de Santa Catarina (ESAG/UDESC), pesquisando sobre o uso de mídias socias em organizações. Tem experiência nas áreas de Assessoria de Imprensa, Comunicação Empresarial, Jornalismo, Marketing, Gestão de Projetos e Gestão de Pessoas.

Jane Iara Pereira da Costa, Universidade do Estado de Santa Catarina

Possui graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (1973), mestrado em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (1981) e doutorado em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina (2000). Atualmente é professor titular da Universidade do Estado de Santa Catarina-ESAG.Membro fundador da Fundação de Estudos e Pesquisas Sócio Econômicas-FEPESE/UFSC.Membro fundador da Associação de Dirigentes de Vendas e Marketing do Brasil-SC. Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Mercadologia, atuando principalmente nos seguintes temas: marketing, administração, pesquisa de marketing,marketing de serviços, atendimento e vendas.

Published

2011-09-05

How to Cite

Mondo, T. S., Pereira, D. A., & Costa, J. I. P. da. (2011). Sponsored Links as a Tool to Attract Customers in the Hotel Industry. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 10(1), 26–45. https://doi.org/10.5585/remark.v10i1.2185
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