The process of school inclusion of the deaf student in common schools: pathways and perspectives
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7323Keywords:
Special Education. Education of the deaf. Bilingual school. School inclusion.Abstract
The discussion about policies of school inclusion has been in Brazil for some time, however, the context that inserts the practices of inclusive education faces some obstacles. So, the objectives of the present study consisted in describe and characterize this process in common schools in São Paulo’s inland city of São Roque during 2016. To achieve these goals the qualitative approach was chosen for it aims to understand the aspects of the reality of a specific social group and to produce deep knowledge. Besides participant observation during supervised training, a semi-structured questionnaire was elaborated as tool for data collection to support the interview conducted with the Technical Head of the Department of Education. The results contributed to feed reflection about the process of school inclusion of students with disabilities, particularly the deaf student in the studied context.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do texto na da revista;
O(s) autor(es) garantem que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
A revista não se responsabiliza pelas opiniões, idéias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons Attribution 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).