Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo LGPD
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Cadernos de Pós-graduação v. 2
Cadernos de Pós-graduação v. 2
Published:
2009-09-02
Editorial
Editor's Note
Eduardo Santos, Cleide Rita S. de Almeida, Milton Campanário
01-02
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1739
Artigos
The New Paradigms - A Educational Philosophy for Mathematics Teachers with Graduation in Physics
Washington Armando Garcia Pizarro
01-14
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1740
Information Security - A Strategical Way for the Continuity of the Businesses
Cesar Basta, Waldir Antonio da Silva
01-06
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1749
Who Will Bring Up the Teacher - some Consideration about Teacher's Development
Helvezir Ribeiro dos Santos
01-10
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1741
The Internet Banking - A Study of Client Assistance in a Brazilian Bank
Roberto Agostinho Mello
01-06
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1750
The Curriculum of the High School and the Complexity
Edy Carla Rossi
01-06
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1742
From Improvisation at the ACS (Attending Customer Service) - the Origin of the CRM
Cesar Basta, Daniel de Oliveira Alcântara
01-10
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1751
Subjectivity and Subject in Psychoanalysis and Edgar Morin's Theory of Complexity - A Possible Articulation?
Velia Teresa Ancares de Cotsifis
01-12
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1743
Collaborative Work and Groupware
José Braz de Araujo, Milton de Abreu Campanário
01-014
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1752
Social Representations Based in Subjectivity Analysis and the Academic Formation of the Psychologists
Leonor de Oliveira Abreu
01-08
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1744
Technical Knowledge of Computer Science Professional in São Paulo City
Cesar Basta, José Celso Contador, Luiz Carlos Oliveira
01-08
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1753
The Teacher's Representation and Identity in Conto da Escola (School's Tale) by Machado de Assis
Wania Cecilia Sacco
01-08
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1745
Environmental Entrepreneurship - Experiencies and Business Opportunities in Recycling Solid Waste
Celso Augusto Rimoli, Emerson Fernando Rylo
01-08
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1754
The Specialists and its Formation - some Contributions of Philosophy
Patrícia Helena Ferreira de Almeida
01-08
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1746
Solidary Economy - A Revolutionary Alternative in the Midst of the Globalized Capitalism?
José de Almeida Amaral Junior
01-08
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1747
The Scientific Method in the Cultural Historical Approach
Guilhermo Arias Beatón
01-24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v2n0.1748
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
Grupo focal: uma alternativa em construção na pesquisa educacional
79
A importância e o lugar de teoria na pesquisa
66
Alfabetização musical: o legado de Paulo Freire e a aprendizagem da música
64
Teoria e método no pensamento de Edgar Morin
58
Princípios pedagógicos que fundamentam a formação contínua do educador sem-terra
41
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians