Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo LGPD
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Cadernos de Pós-graduação v. 4
Cadernos de Pós-graduação v. 4
Published:
2009-09-04
Editorial
Editor's Note
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1789
José Luis Vieira de Almeida
09-10
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Entre a cas e o armazém. Relações sociais e experiência da urbanização, de São Paulo, 1850 - 1900, de Maria Luiza Ferreira de Oliveira
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1805
Marie Rose Dabul
165-168
PDF (Português (Brasil))
Política e Educação
Superior education and development at São Paulo State
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1794
Paolo Nosella, Ester Buffa
49-64
PDF (Português (Brasil))
Imaginary and bureucracy in public school: when reality subject fantasy, and subordinates the pedagogical
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1795
Miguel Henrique Russo
65-74
PDF (Português (Brasil))
Suggestion of a fulltime school in the State of São Paulo - new challenges for a public school and for teachers formation
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1796
Luís Fábio Simões Pucci
75-84
PDF (Português (Brasil))
Citizenship and democracy: the skills by service on the capitalism
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1797
Valmir Pereira
85-92
PDF (Português (Brasil))
Pesquisa em Educação
The importance and the place of theory in the research
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1790
José J. Queiroz
13-18
PDF (Português (Brasil))
Research in an university: Theoretical referential: whant kind of thing is it?
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1791
José Eustáquio Romão
19-32
PDF (Português (Brasil))
The theory in researching: the place and the importance of the theoretical referential in educational production
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1792
Ester Buffa
33-38
PDF (Português (Brasil))
Focus group: an alternative in construction in educational research
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1793
Sandra Regina Gomes
39-46
PDF (Português (Brasil))
Fundamentos da Educação
School education: the mediation like a transformation possibility
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1798
Carina Alves da Silva Darcoleto
95-110
PDF (Português (Brasil))
To re-enchant the education: is it possible?
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1799
João Carlos Camolez, José Rubens Lima Jardilino
111-120
PDF (Português (Brasil))
Identity and presentation of the professional tearching: the literacy like reserch document in the education
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1800
Wania Cecilia Sacco, José Rubens Lima Jardilino
121-128
PDF (Português (Brasil))
Complexidade e Educação
Thought of the reform and the education
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1801
Marcos Antônio Lorieri
131-138
PDF (Português (Brasil))
The superior order thought
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1802
Oswaldo Marques
139-146
PDF (Português (Brasil))
Does poetry learn? Reconnecting myths and logos toward a complex thought
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1803
Deisy Camargo
147-154
PDF (Português (Brasil))
A reading of shoolar indicipline registers by a complexity thinking reference
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v4n0.1804
Cleide Rita Silvério de Almeida, Paulo Roberto Rodrigues Simões
155-162
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
Teoria e método no pensamento de Edgar Morin
79
Alfabetização musical: o legado de Paulo Freire e a aprendizagem da música
67
VIGOTSKI, Lev Semionovitch. Imaginação e criação na infância. São Paulo: expressão popular, 2018.
63
Avaliação e intervenção psicopedagógicas: um estudo de caso de uma criança em idade escolar com hipótese de dislexia
62
Quando juventude não é apenas uma palavra: uma releitura sociológica acerca da categoria juventude
58
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
digital literacy
writing.
state of são paulo.
teachers
educational policies
ocupations
engineering
prejudice.
childhood
higher education
students
public policies.
extension project.
inclusion
ngo
sport
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians