Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Cadernos de Pós-graduação v. 16, n. 1
Cadernos de Pós-graduação v. 16, n. 1
(jan./jun. 2017)
Published:
2017-08-28
Editorial
Inclusão de pessoas com deficiência na escola básica
Carlos Bauer, Ligia Vercelli
7-9
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7521
Dossiê Temático: Inclusão de pessoas com deficiência na escola básica
Education includes past issues about disability that are in use today?
Eduardo de Campos Garcia
11-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7443
Inclusion in portuguese basic education: intervention cognitive behavioral children with mental disabilities
Ernesto Candeias Martins
26-47
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7405
Pedagogical practice for reading and writing: an inclusive conception
Maria Aparecida Gonçalves dos Santos
48-66
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7097
Inclusion of people with disabilities in the basic school: Reality or utopia? Reality, to teachers who ac-cept innovate the educational paradigms
Ladimari Toledo Hoeppler
67-90
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7263
The resources rooms of the state and municipal pub-lic networks of teaching in Itabaiana (se): reality or uto-pia?
Edivaldo da Silva Costa
91-113
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7283
Applied research in the program post graduat in ed-ucation and diversity: inclusive education on schedule
Daniel Neves dos Santos Neto, Lucineide Oliveira Silva, Ana Lúcia Gomes da Silva
114-135
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7424
Reinventing Paulo Freire in education of young and deaf adults: a report of experience
Viviane Marques Miranda, Dario Leite Resende, Climéria dos Santos Cordeiro
136-162
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7456
Teacher formation and inclusion of people with disabilities in basic education
Raimundo Expedito dos Santos Sousa
163-188
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7435
Resenhas
Brincar e interagir nos espaços da escola infantil, de Maria da Graça Souza Horn
Rafaele Paulazini Majela dos Santos
190-193
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7406
Educação e direito inclusão das pessoas com deficiência visual, Org. GUIMARÃES, Décio Nascimento e MELO, Douglas Christian Ferrari
Viviane Belizario Freitas
194-200
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7318
Inclusão escolar: pontos e contrapontos, de Valéria Amorim Arantes (organizadora)
Alexandre de Campos
201-204
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n1.7597
Revista Completa
Revista Completa
1-212
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians