Education in uncertain times: the implementation of remote education in the Municipal Department of Education of the city of Floriano -Piauí

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/dialogia.n36.18619

Keywords:

Remote education, Education, Floriano-Piauí, Technologies

Abstract

The COVID-19 Pandemic has caused significant changes in the Brazilian educational context, as of the disease outbreak and the guidelines for containing the virus through social isolation. This study stems from the following guiding question: how did planning take place and which tools were used for the implementation of Remote Education by the Municipal Secretariat for Education (MSE) of Floriano-PI? This article aims to present and analyze the documents produced by the MSE of Floriano-PI in order to cope with the COVID-19 Pandemic in Early Childhood and Elementary Schools. This work is in the field of History of the Present, and decrees, information bulletins, texts and norms produced by Floriano’s MSE were used as a documentary source to regulate non-classroom classes.

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Author Biographies

Andréia Martins, Universidade Federal do Piauí

Licenciada em Pedagogia pela Universidade Federal de Minas Gerais, mestre em história da educação/USP e doutorado em história da educação pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo. Professora do curso de Pedagogia da  Universidade Federal do Piauí - Campus Amilcar Ferreira Sobral/Floriano.

Agata Laisa Laremberg Alves Cavalcanti, Universidade Federal do Piauí

Doutoranda em Educação (PPGEd/UFPI) e Mestra em Educação, pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEd/UFPI). Especialista em Gestão Ambiental pela Universidade Estadual do Piauí (UESPI) e graduada em Licenciatura em Ciências Biológicas, pela Universidade Federal do Piauí (UFPI). Professora do Curso de Licenciatura em Educação do Campo/Ciências da Natureza (LEDOC), do Campus Amílcar Ferreira Sobral, Universidade Federal do Piauí. 

Anne Caroline Soares Dourado, Universidade Federal do Piauí

Docente do curso de Licenciatura em Pedagogia da Universidade Federal do Piauí no Campus Amílcar Ferreira Sobral,onde leciona principalmente nas áreas de Currículo e Gestão. Mestre em Educação pelo PPGED/ UFPI (2016). Graduada em Pedagogia pela Universidade Federal do Piauí (2011). Pesquisadora do Núcleo Interdisciplinar de Pesquisa sobre a Epistemologia da Prática Profissional (NIPEPP) cujas pesquisas se voltam principalmente para os seguintes temas: epistemologia da prática profissional, racionalidade pedagógica, formação docente e currículo.

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Published

2020-12-22

How to Cite

MARTINS, Andréia; ALVES CAVALCANTI, Agata Laisa Laremberg; DOURADO, Anne Caroline Soares. Education in uncertain times: the implementation of remote education in the Municipal Department of Education of the city of Floriano -Piauí. Dialogia, [S. l.], n. 36, p. 73–85, 2020. DOI: 10.5585/dialogia.n36.18619. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/dialogia/article/view/18619. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê O (Re)inventar da Educação em Tempos de Pandemia