Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Focus and Scope
Peer Review Process
Periodicidade
Taxa de Processamento de Artigos
Editorial Team
Histórico do periódico
Patrocínio
Políticas
Política de Ética
Open Access Policy
Copyright Policy
Política Direito Autoral de Imagens
Conflitos de Interesses
Política Integridade Acadêmica
Preservação Digital
Política Crossmark
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Nominata Avaliadores
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Indexação
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 1 No. 1: Impactos do Pensamento Pós Formal
Vol. 1 No. 1: Impactos do Pensamento Pós Formal
(Jan./dez. 1999)
Published:
1999-12-01
Editor's note
Editor's note
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.167
José Rubens Lima Jardilino
03-06
PDF (Português (Brasil))
Presentation
Presentation
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.168
Eduardo Storópoli
01-02
PDF (Português (Brasil))
Articles & Essays
True or solidarity? Science, knowledge, and the acceptance of otherness
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.151
Ricardo Franklin Ferreira
09-24
PDF (Português (Brasil))
Post-modern: a word of images without memory
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.152
Cleide Rita Silvério de Almeida
25-34
PDF (Português (Brasil))
Ecology of communication relations: from walls... to bridges...
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.153
Nádia Conceição Lauriti
35-50
PDF (Português (Brasil))
Impacts of post-formal thought in management according to competitivity theory
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.154
Vagner José Oliva
51-62
PDF (Português (Brasil))
Some considerations on the methodologic procedures in educational researches
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.155
Bernadete Angelina Gatti
63-80
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Novas tendências em Análise do Discurso
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.176
Dominique Maingueneau
86-88
PDF (Português (Brasil))
Analyser les textes de communication
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.179
Dominique Maingueneau
89-91
PDF (Português (Brasil))
Do Psicodrama Pedagógico à Pedagogia do Drama
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.177
Maria Alicia Romana
92-94
PDF (Português (Brasil))
Modelo para aumentar a competitividade industrial: a transição para a gestão participativa
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.178
José Celso Contador
95-97
PDF (Português (Brasil))
Pensar o mundo novo: rumo à democracia do século XXI
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.180
Giuseppe Vacca
98-102
PDF (Português (Brasil))
Demandas de Integração de Tecnologia da Informação em Empresa do Setor de Autopeças. Um Estudo de Caso. Um Estudo de Caso
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.174
Carlos Alberto Santa Maria Garcia
103-106
PDF (Português (Brasil))
Building the research
Collection of micro-organism cultures of biotechnological and didactic interest
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.159
Eliana Rodrigues
109-114
PDF (Português (Brasil))
The new communication technologies applied to education in Brazil: challenges for the teacher
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.161
Elzo Alves Aranha
115-122
PDF (Português (Brasil))
Pedagogical project: analysis from its implementation in basic municipal schools
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.163
Ivanise Monfredini
123-128
PDF (Português (Brasil))
University and marketing: study on the high education private network in São Paulo city
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v1i1.165
José Rubens Lima Jardilino, Eduardo Santos
129-144
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
História da história da educação no Brasil: um balanço prévio e necessário
439
Os desafios enfrentados pelo educador de jovens e adultos no desenvolvimento de seu trabalho docente
307
Que educação é pública? A privatização de um direito.
210
Origens, conceitos e propósitos das metodologias ativas de aprendizagem
126
A pesquisa na produção Do conhecimento: Questões metodológicas
124
Language
English
Português (Brasil)
certificacao
e-ISSN: 1983-9278
QUALIS-CAPES
A3
cope
Keywords
judith butler
escola sem partido
oppression
olavo de carvalho
dialogicity
teacher
praxis
universitary extension
dialogue
teachers’ narratives
indoctrination
ignorance
sharing
redesign
pedagogue
creas.
skills.
ecology
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians