Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de Processamento de Artigos
Editorial Team
Histórico do periódico
Patrocínio
Políticas
Política de Ética
Política de Acesso Livre
Conflitos de Interesses
Declaração de Direito Autoral
Política Integridade Acadêmica
Preservação Digital
Política Crossmark
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Nominata Avaliadores 2023
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Indexação
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 4 No. 2: Avaliação e Representações
Vol. 4 No. 2: Avaliação e Representações
(jul./dez. 2002)
Published:
2002-12-01
Editor's note
Editor's note
Eduardo Santos, José Rubens Lima Jardilino
01-10
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.306
Articles & Essays
L’évaluation des systèmes éducatifs dans les pays de l’union européenne: d’une nécessité problématique à une pratique complexe souhaitable
Pascal Roggero
13-30
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.305
The educative systems evaluation in the European Union coutries: from a problematic necessity to a desirable complex practice
Pascal Roggero
31-46
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.307
Evaluation represented: a discrimination instrument
Elaine Teresinha Dal Mas Dias
47-60
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.308
Responsibility and guilt: considerations concerning the taboos over the magisterium
Jaquelina Imbrizi
61-78
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.309
Learning evaluation in school and the social representations question
Cipriano Carlos Lukesi
79-88
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.310
The academic's imaginary and the evaluation process
Sérgio Lourenço Simões
89-107
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.311
Planetaries elections: open letter to Brazilian people
José Rubens Lima Jardilino
108-110
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.312
Resenhas
Informática na Educação: representações sociais do cotidiano
Eliana Dutenkefer Tongu
113-117
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.315
Educadores brasileiros do século XX
Vivaldo Paulo dos Santos, Luís Monteiro Teixeira
118-123
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.317
Plants of the Gods
Willian Silvestre Bendazolli
124-127
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.319
Building the research
Comunicações
João Roberto Sales Pereira
141-176
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.323
Resumos
A inter-migração de alunos de escolas particulares de São Paulo: a pertença ao grupo
José Luís Vieira de Almeida
129-139
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.320
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Brasil)
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 1983-9278
QUALIS-CAPES
A3
cope
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians