Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Focus and Scope
Peer Review Process
Periodicidade
Taxa de Processamento de Artigos
Editorial Team
Histórico do periódico
Patrocínio
Políticas
Política de Ética
Open Access Policy
Copyright Policy
Política Direito Autoral de Imagens
Conflitos de Interesses
Política Integridade Acadêmica
Preservação Digital
Política Crossmark
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Nominata Avaliadores
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Indexação
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 4 No. 2: Avaliação e Representações
Vol. 4 No. 2: Avaliação e Representações
(jul./dez. 2002)
Published:
2002-12-01
Editor's note
Editor's note
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.306
Eduardo Santos, José Rubens Lima Jardilino
01-10
PDF (Português (Brasil))
Articles & Essays
L’évaluation des systèmes éducatifs dans les pays de l’union européenne: d’une nécessité problématique à une pratique complexe souhaitable
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.305
Pascal Roggero
13-30
PDF (Português (Brasil))
The educative systems evaluation in the European Union coutries: from a problematic necessity to a desirable complex practice
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.307
Pascal Roggero
31-46
PDF (Português (Brasil))
Evaluation represented: a discrimination instrument
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.308
Elaine Teresinha Dal Mas Dias
47-60
PDF (Português (Brasil))
Responsibility and guilt: considerations concerning the taboos over the magisterium
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.309
Jaquelina Imbrizi
61-78
PDF (Português (Brasil))
Learning evaluation in school and the social representations question
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.310
Cipriano Carlos Lukesi
79-88
PDF (Português (Brasil))
The academic's imaginary and the evaluation process
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.311
Sérgio Lourenço Simões
89-107
PDF (Português (Brasil))
Planetaries elections: open letter to Brazilian people
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.312
José Rubens Lima Jardilino
108-110
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Informática na Educação: representações sociais do cotidiano
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.315
Eliana Dutenkefer Tongu
113-117
PDF (Português (Brasil))
Educadores brasileiros do século XX
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.317
Vivaldo Paulo dos Santos, Luís Monteiro Teixeira
118-123
PDF (Português (Brasil))
Plants of the Gods
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.319
Willian Silvestre Bendazolli
124-127
PDF (Português (Brasil))
Building the research
Comunicações
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.323
João Roberto Sales Pereira
141-176
PDF (Português (Brasil))
Resumos
A inter-migração de alunos de escolas particulares de São Paulo: a pertença ao grupo
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v4i2.320
José Luís Vieira de Almeida
129-139
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
História da história da educação no Brasil: um balanço prévio e necessário
439
Os desafios enfrentados pelo educador de jovens e adultos no desenvolvimento de seu trabalho docente
307
Que educação é pública? A privatização de um direito.
210
Origens, conceitos e propósitos das metodologias ativas de aprendizagem
126
A pesquisa na produção Do conhecimento: Questões metodológicas
124
Language
English
Português (Brasil)
certificacao
e-ISSN: 1983-9278
QUALIS-CAPES
A3
cope
Keywords
judith butler
escola sem partido
oppression
olavo de carvalho
dialogicity
teacher
dialogical pedagogy
praxis
dialogue
indoctrination
ignorance
sharing
redesign
pedagogue
creas.
skills.
bildung
ecology
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians