Attributes of Lifestyle Consumer Related to the Use of Organic Products Retail Specialist

Authors

  • Sergio Silva Braga Junior UNESP - Univ. Estadual Paulista
  • Alipio Ramos Veiga Neto Universidade Potiguar - UnP
  • Nelson Russo Moraes UNESP - Univ. Estadual Paulista

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v13i5.2781

Keywords:

Organic Product, Lifestyle, Retail, Sustainability, Quality of Life.

Abstract

To evaluate the relationship between attributes of lifestyle and consumption of organic products in specialty retail, this research sought to understand who the consumer of organic products in specialty retail. To serve this purpose, a field survey of qualitative and quantitative nature was conducted with a sample of 60 subjects covered at the time of purchase at a grocery store specializing in organic products in the city of São Paulo/SP. To justify the sample size G*Power 3.1.7 software with the specifications recommended in the literature. The collected sample was sufficient to detect the desired effects of Structural Equation Modeling with Partial Least Squares Method (Partial Least Square - PLS). As a result it was observed that consumers of organic produce state to adopt a healthy lifestyle and attributed the following determinants for buying organic produce factors: the quality and the benefits that accrue to the same health. 

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Author Biographies

Sergio Silva Braga Junior, UNESP - Univ. Estadual Paulista

Doutor em Administração pela Universidade Nove de Julho. Mestre em Administração de Organizações pela FEARP/USP e graduado em Administração. Professor Assistente Doutor da UNESP - Universidade Estadual Paulista do Campus de Tupã, no curso de Administração de Empresas. Pesquisador na área de Ciências Sociais Aplicadas em assuntos ligados ao Comportamento do Consumidor para Produtos Verdes no Varejo e Logística Reversa no Varejo. 

Alipio Ramos Veiga Neto, Universidade Potiguar - UnP

Doutor em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas.   Pesquisas em: comportamento do consumidor, mídias sociais, marketing verde, inovação e estratégias de negócios baseadas em behaviorismo radical e abordagens da psicologia evolucionista.

Nelson Russo Moraes, UNESP - Univ. Estadual Paulista

Doutor em Comunicação e Cultura Contemporâneas / Transparência na Gestão Pública pela UFBA - Universidade Federal da Bahia. Mestre em Serviço Social / Responsabilidade Social Empresarial pela UNESP - Franca/SP. Especialista em Gestão Pública. Especialista em Gestão de Programas Sociais. Graduado em Administração pela ITE - Instituição Toledo de Ensino - Bauru/SP. Professor Doutor da Faculdade de Administração da UNESP - Tupã/SP.

Published

2014-11-06

How to Cite

Braga Junior, S. S., Veiga Neto, A. R., & Moraes, N. R. (2014). Attributes of Lifestyle Consumer Related to the Use of Organic Products Retail Specialist. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 13(5), 36–46. https://doi.org/10.5585/remark.v13i5.2781