Literary literacy and literature teaching in middle school

Authors

  • Maurício Pedro da Silva Universidade Nove de Julho, SP
  • Márcia Maurício Moreira Pereira Universidade Presbiteriana Mackenzie

DOI:

https://doi.org/10.5585/dialogia.N26.7506

Keywords:

Letramento. Alfabetização. Escolarização. Educação. Escrita. Letramento literário.

Abstract

 The present article analyses some of the main theories about the concept of literacy today, discussing in particular the concept of literary literacy. From the definition of literacy and its history, the article discusses the practical uses in the school. Besides the present article analyses the literacy in the context of the discourse multiplicity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Maurício Pedro da Silva, Universidade Nove de Julho, SP

Poutor e Mestre em Letras Professor de Literatura Brasileira – Uninove.

Márcia Maurício Moreira Pereira, Universidade Presbiteriana Mackenzie

Doutoranda pela Universidade Presbiteriana Mackenzie.

Published

2017-06-13

How to Cite

SILVA, Maurício Pedro da; MOREIRA PEREIRA, Márcia Maurício. Literary literacy and literature teaching in middle school. Dialogia, [S. l.], n. 26, p. 37–50, 2017. DOI: 10.5585/dialogia.N26.7506. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/dialogia/article/view/7506. Acesso em: 17 aug. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático: Leitura e escrita na Educação Básica