Standard Male Body Image and its Influence on Food Values, Attitudes and Behavior in Food University

Authors

  • Pâmela de Souza Dias
  • Américo Pierangeli Costa UnB
  • Higor Vinícius Rodrigues Spineli Silva UFAL
  • Emeline de Abreu Pereira Pinto UFLA

DOI:

https://doi.org/10.5585/remark.v15i1.2763

Keywords:

Body Image, Healthy Food, Food Consumption

Abstract

Body image corresponds to the way the individual sees his body. The beauty standards body are established from references in which illusory short fall. The great changes in recent years in markets as food and fitness show mainly focused on developing new habits for health concerns and aesthetics. This study aimed to evaluate the correlation between body image values, attitudes and dietary behavior in college men. We used a range of silhouettes adapted model Stunkard, Sorenson e Schlusinger (1983 as cited in Kety, Rowland, Sidman & Matthysse, 1983) and Lima, Orlando, Teixeira, Castro e Damasceno (2008), to assess body image and to assess the attitude in the consumption of healthy foods we used the model developed by Missagia (2012). The questionnaires were administered by a specific software websurveys. The correlations between perceived body image, desired and the discrepancy between them, are presented in the results, which demonstrate that being satisfied with their body image, not necessarily entails healthy eating habits.

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Author Biographies

Pâmela de Souza Dias

Graduada em Educação Física (Licenciatura) pela Universidade Federal de Lavras - UFLA. Trabalhou em parceria com o departamento de Administração e Economia DAE/UFLA  nos 2 ultimos anos de graduação, possuindo trabalhos publicados na área.

Américo Pierangeli Costa, UnB

Professor da Faculdade de Educação Física da Universidade de Brasília - UnB. Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Federal de Lavras - UFLA - Área de Concentração: Gestão Estratégica, Marketing e Inovação. Mestre em Administração pela Universidade Federal de Lavras - UFLA - Área de Concentração: Gestão Estratégica, Marketing e Inovação. Especialista em Musculação e Personal Trainer pela Escola Superior de Educação Física de Muzambinho. Possui graduação em Educação Física - Licenciatura Plena pela Faculdade Presbiteriana Gammon (2001). Atua nas áreas de Marketing e Comportamento do Consumidor, Gestão e Marketing Esportivo. Participa como pesquisador nos grupos: GESPORTE - Gestão e Marketing da Educação Física, Esporte, Saúde e Lazer (UnB) e GECOM - Grupo de Pesquisa em Marketing e Comportamento do Consumidor (UFLA).

Higor Vinícius Rodrigues Spineli Silva, UFAL

Graduado em educação física e esportes pela Universidade Federal de Lavras - UFLA - MG. Experiência com academias e treinamento físico em geral, administração, organização de eventos, recreação. Atualmente é professor/treinador de esportes do Projeto Fábrica Coletiva de Talentos em parceria com a Lei de Incentivo ao Esporte do Governo Federal na cidade de Maceió-AL, ministrando treinamento de handebol, basquetebol, voleibol e atletismo. Pós-graduando do programa de Esportes e Atividades Físicas Inclusivas para Pessoas com Deficiência da Universidade Federal de Juiz de Fora

Emeline de Abreu Pereira Pinto, UFLA

Possui graduação em Publicidade e Propaganda pelo Centro Universitário Newton Paiva (2009). Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em Relações Públicas e Propaganda. Pós graduada em Gestão do Entretenimento pela ESPM/RJ. Pesquisadora do Grupo de Estudos em Marketing e Comportamento do Consumidor GECOM/UFLA.

Published

2016-03-30

How to Cite

Dias, P. de S., Costa, A. P., Silva, H. V. R. S., & Pinto, E. de A. P. (2016). Standard Male Body Image and its Influence on Food Values, Attitudes and Behavior in Food University. ReMark - Revista Brasileira De Marketing, 15(1), 99–112. https://doi.org/10.5585/remark.v15i1.2763