High school in the eyes of deafness: an analysis of narratives

Authors

  • Felipe Flores Kupske Universidade Comunitária da Região de Chapecó – Unochapecó
  • Jaqueline Reni Loss Universidade Comunitária da Região de Chapecó

DOI:

https://doi.org/10.5585/dialogia.N23.6388

Keywords:

Surdez, Narrativas, Ensino Médio

Abstract

To materialize inclusion in Brazilian schools, besides to educational policies thereis a need to review the methodologies adopted and the support of the school community. Inthis sense, seeking to investigate the high school in the eyes of deafness, focusing on the inclusion process, this paper proposes an analysis of four students narratives with deep and severe hearing loss of the West of Santa Catarina about their school experiences. In an exploratory analysis of the reports, we can see that to the deaf learners there is a mismatch between what is advocated by the policy proposals and what is experienced in practice during the educational process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Felipe Flores Kupske, Universidade Comunitária da Região de Chapecó – Unochapecó

Doutor em Linguística Aplicada. Professor Titular da Área de Ciências Humanas e Jurídicas daUniversidade Comunitária da Região de Chapecó – Unochapecó, Chapecó, SC – Brasil

Jaqueline Reni Loss, Universidade Comunitária da Região de Chapecó

Mestre em Educacão. Professora da Área de Ciências da Saúde da UniversidadeComunitária da Região de Chapecó – Unochapecó, Chapecó, SC – Brasil

Published

2016-05-04

How to Cite

KUPSKE, Felipe Flores; LOSS, Jaqueline Reni. High school in the eyes of deafness: an analysis of narratives. Dialogia, [S. l.], n. 23, p. 59–68, 2016. DOI: 10.5585/dialogia.N23.6388. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/dialogia/article/view/6388. Acesso em: 22 dec. 2024.

Issue

Section

Dossiê Temático: Ensino Médio: diagnósticos, desafios e propostas