Juridical order pathways for infant education in rural areas: a glimpse into playing and games

Authors

  • Elizabete Pereira Barbosa Universidade Estadual de Feira de Santana-UEFS. Professora do Departamento de Educação. Coordenadora do Centro de Estudos e de Documentação em Educação-CEDE/UEFS. https://orcid.org/0000-0002-0512-4374
  • Luciana Freitas de Oliveira Almeida Universidade Estadual de Feira de Santana-UEFS-Centro de Estudos e de Documentação em Educação-CEDE. http://orcid.org/0000-0003-3998-2606

DOI:

https://doi.org/10.5585/dialogia.n36.17461

Keywords:

Educação do Campo, Educação Infantil, Jogos e brincadeiras

Abstract

The present paper aims to analyze the contributions of playing and games in rural childhood education in municipal schools located in the districts of Feira de Santana, State of Bahia. This work is based on empirical and bibliographic research. The theoretical references are based on the studies of the Coletivo de Autores (1992); Kishimoto (1993, 2007), in the juridical order (BRASIL, 1988, 1998) and in official documents such as: Policy of Guidelines and Bases of Education nº 9.394 / 96 (BRASIL 1996). The research reveals that playing and games are carried out primarily as a methodological strategy in Physical Education classes and teachers understand the importance of this content for the children´s integral development.

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Author Biographies

Elizabete Pereira Barbosa, Universidade Estadual de Feira de Santana-UEFS. Professora do Departamento de Educação. Coordenadora do Centro de Estudos e de Documentação em Educação-CEDE/UEFS.

Doutorado em Educação pela UFBA. Professora do Departamento de Educação e Coordenadora do Centro de Estudos e de Documentação em Educação-CEDE da Universidade Estadual de Feira de Sanatana(UEFS).

Luciana Freitas de Oliveira Almeida, Universidade Estadual de Feira de Santana-UEFS-Centro de Estudos e de Documentação em Educação-CEDE.

Licenciada em Educação Física. Pesquisadora do Centro de Estudos e de Documentação em Educação-CEDE/UEFS.

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Published

2020-12-22

How to Cite

BARBOSA, Elizabete Pereira; ALMEIDA, Luciana Freitas de Oliveira. Juridical order pathways for infant education in rural areas: a glimpse into playing and games. Dialogia, [S. l.], n. 36, p. 458–469, 2020. DOI: 10.5585/dialogia.n36.17461. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/dialogia/article/view/17461. Acesso em: 21 dec. 2024.

Issue

Section

Artigos