Reinventing Early Childhood Education in Covid-19 times: the pedagogical measures implemented in the city of Guarulhos / SP

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5585/dialogia.n36.18335

Keywords:

e-learning, Saberes em casa program, Early childhood education

Abstract

After COVID-19 outbreak, the routine of parents, children and teachers needed to adapt to the new reality. Without the possibility of face-to-face meetings in the classroom, educational institutions started to use e-learning to continue the school year. Given this scenario of social isolation, the municipality of Guarulhos started offering educational activities through the Saberes em Casa Program, in partnership with TV Câmara. This paper aims to present the steps for the implementation of the program as a didactic resource in the Municipal Education System between March and June 2020 and the alternatives of the management team of an early childhood school to assist children during the suspension of face-to-face classes.

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Author Biographies

Luciana Longuini da Silva, Secretaria de Educação de Guarulhos.

Pós-graduada em Gestão Escolar pela USP/SP (2020). Graduada em Pedagogia e Farmácia. Vice-Diretora de uma escola de Educação Infantil da rede Municipal de Guarulhos.

Kellen Jacobsen Follador, Universidade de São Paulo

Doutora e Mestre em História. Pós-Doutorado em História pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Aluna do Doutorado da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo (FEUSP), na área de concentração Formação, Currículo e Práticas Pedagógicas. Foi pesquisadora visitante no Consejo Superior de Investigaciones Científicas de España (CSIC), na Universidad Complutense de Madrid (UCM) e na Universidad Nacional de Educación a Distancia de España (UNED).

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Published

2020-12-22

How to Cite

SILVA, Luciana Longuini da; FOLLADOR, Kellen Jacobsen. Reinventing Early Childhood Education in Covid-19 times: the pedagogical measures implemented in the city of Guarulhos / SP. Dialogia, [S. l.], n. 36, p. 235–251, 2020. DOI: 10.5585/dialogia.n36.18335. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/dialogia/article/view/18335. Acesso em: 17 jul. 2024.

Issue

Section

Dossiê O (Re)inventar da Educação em Tempos de Pandemia